Μην κάνεις αυτό που δεν θα ήθελες να σου κάνουν. Ισχύει και στο marketing;
23|05|17
Γράφει ο Σέργιος Μαζαράκης
Σύμβουλος επιχειρήσεων – ιδιοκτήτης τυ Business Coaching Lab
Πριν βιαστείτε να απαντήσετε, επιτρέψτε μας να τοποθετηθούμε σε αυτό. Σε κανέναν δεν αρέσει να του κάνουν αυτά που δεν θέλει. Είναι φυσικά ενοχλητικό και γενικά με όλη την κατάσταση που ζει ο καθένας μας καθημερινά όπως άγχος, έλλειψη χρόνου, αντιμετώπιση δύσκολων προβλημάτων και προκλήσεων στην επιχείρησή μας, θέλουμε να ζούμε δίχως αναστατώσεις και πονοκεφάλους τουλάχιστον στο βαθμό που γίνεται.
Για το marketing και τις πωλήσεις μιας επιχείρησης τι πιστεύετε; Ισχύει ο συγκεκριμένος κανόνας ακόμη κι αν οι ενέργειες που θα κάνετε και δεν σας αρέσουν, θα επιφέρουν το αποτέλεσμα που θέλετε στους τομείς αυτούς.
Αρκετοί επιχειρηματίες ανάμεσά μας σκέφτονται και λειτουργούν με βάση τι τους αρέσει να τους κάνουν. Αυτή είναι μια πολύ κρίσιμη στάση αντιμετώπισης η οποία πολλές φορές προκαλεί απώλεια εισοδήματος, πωλήσεων και σίγουρα δεν οδηγεί στην ανάπτυξη της επιχείρησής τους. Γιατί το λέμε αυτό; Ας δώσουμε μερικά παραδείγματα για να γίνει
περισσότερο κατανοητό.
- Πιθανώς να μην σας αρέσει να επικοινωνεί τηλεφωνικώς ο πωλητής μιας επιχείρησης μαζί σας. Να νιώθετε ότι σας διακόπτει από τη δουλειά σας. Ότι εισβάλλει στο χώρο σας. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να επικοινωνείτε εσείς ή ο πωλητής σας στο υπάρχον ή το δυνητικό πελατολόγιο στο οποίο έχετε στείλει προσφορές και θέλετε να κλείσει άμεσα μια συμφωνία;
- Δεν σας αρέσει να λαμβάνετε SMS στο κινητό σας. Σε κανέναν δεν αρέσει να ακούει τον ήχο των μηνυμάτων στο κινητό του κάθε τρεις και λίγο διαβάζοντας μηνύματα με προσφορές και εκπτώσεις. Πόσο βέβαιοι είστε ότι το ίδιο συναίσθημα έχουν και οι πελάτες σας; Ακόμη κι αν κάποιοι διαμαρτυρηθούν ή ζητήσουν να μην τους ξαναστείλετε κάποιο SMS αν οι υπόλοιποι μέσω αυτού του τρόπου προώθησης οδηγούνται σε αγορές και παραγγελίες; Σίγουρα στην περίπτωση αυτή, ίσως ένα συμπέρασμα που έχει κανείς να μην ισχύει για τους υπόλοιπους. Και ίσως ένας ανταγωνιστής σας να επωφεληθεί από την αδράνεια σας και τον τρόπο σκέψης και να αξιοποιήσει αποτελεσματικά τον συγκεκριμένο τρόπο marketing.
- Αρκετοί επιχειρηματίες δεν θέλουν να λαμβάνουν πολλά emails και να βλέπουν το κουτί εισερχομένη αλληλογραφίας να γεμίζει. Δεν έχουν άδικο. Ειδικά, όταν ο χρόνος είναι πολύ περιορισμένος, η διαδικασία
να διαβαστούν όλα είναι εξαντλητική και σίγουρα καθόλου παραγωγική. Ούτε και σε εμάς αρέσει. Όμως, σκεφθείτε ποιος επαγγελματίας δεν θέλει να λαμβάνει ενδιαφέροντα, χρήσιμα, εκπαιδευτικά, συμβουλευτικά, υποστηρικτικά για την επιχειρηματική του δραστηριότητα emails με σημαντικές, επίκαιρες και έγκυρες πληροφορίες που θα τον βοηθήσουν στην αγοραστική του συμπεριφορά; Είναι η συχνότητα των emails που πιθανώς να ενοχλήσει τον παραλήπτη σας ή το περιεχόμενο; Αντιλαμβάνεστε ότι το να ισχυρίζεται ένας ιδιοκτήτης επιχείρησης ότι δεν θέλει να στέλνει πολλά emails, δεν είναι σωστό στην περίπτωση που στέλνει προσωποποιημένο και κατάλληλο περιεχόμενο στην αγορά-στόχο του. - Κάποιοι δεν πιστεύουν στη διαφήμιση. Θεωρούν ότι σπαταλούν τα χρήματά τους αν θα διαφημιστούν στο διαδίκτυο είτε μέσω Google Ads ή διαφημίσεων στα social media. Αν δεν ισχύει το ίδιο και για το υποψήφιο πελατολόγιό σας; Το ότι δεν κάνουμε κάτι εμείς, δεν σημαίνει ότι δεν το κάνουν οι άλλοι.
Πολλές φορές χρειάζεται να δούμε τα πράγματα διαφορετικά. Είτε λειτουργούμε στην προσωπική μας ζωή είτε στην επιχείρηση που διοικούμε. Κάποιος/κάποιοι άλλοι επιχειρηματίες μπορεί να μην τους ενοχλούν αυτά που ενοχλούν εμάς. Σίγουρα δεν θα είμαστε σίγουροι για αυτό, αν δεν το δοκιμάσουμε.
Εμείς το μόνο που μπορούμε να σας πούμε είναι το εξής. Ο,τιδήποτε κάνετε στην επιχείρησή σας το οποίο ενισχύει τη δυνατότητα να αναπτυχθεί σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, που προσφέρει πραγματική αξία με όσους έρχεστε σε επαφή καθημερινά και εξασφαλίζει την επιβίωσή της, του προσωπικού σας, της οικογένειάς σας καθώς και της δικής σας, ως επιχειρηματία, κάντε το κι ας μην σας αρέσει ή να μην θέλετε να σας το κάνουν.
Καλώς ή κακώς, οι αγορές οδηγούν τις κοινωνίες και αυτές έχουν προτεραιότητα. Αν αφουγκραστείτε περισσότερο την πλειοψηφία των πελατών σας και όχι κάποιες μεμονωμένες περιπτώσεις ή τις δικές σας ιδέες ή στάσεις για κάποια θέματα, σίγουρα ο καθένας θα έχει περισσότερα δεδομένα για να αποφασίσει αν κάτι είναι καλό ή όχι. Εξάλλου δίχως
έγκυρα δεδομένα, πώς μπορεί κανείς να επιλέξει ποια κίνηση να κάνει.
Πηγή: epixeiro.gr