Η Ευρώπη είναι ο αγαπημένος προορισμών των Κινέζων

24|01|18

Το 2018 είναι το Έτος Τουρισμού ΕΕ-Κίνας 2018 (2018 EU-China Tourism Year), ένα πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που έχει στόχο τις υποστηρικτικές ενέργειες για να αυξηθεί η τουριστική ροή και στους δύο σημαντικούς τουριστικούς προορισμούς.

 

Με αυτόν τον στόχο δημιουργήθηκε ο οργανισμός Welcome Chinese oποίος μαζί με άλλους ευρωπαϊκούς φορείς του τουρισμού θα κάνει όλα τα απαραίτητα για την ενίσχυση της επιχειρηματικής δικτύωσης και των επαφών μεταξύ σημαντικών Ευρωπαϊκών και Κινεζικών επιχειρήσεων τουρισμού.

 

Επίσης θα ασχοληθεί και με πρακτικά θέματα όπως για παράδειγμα η προώθηση λιγότερο γνωστών προορισμών σε Κίνα και Ευρωπαϊκή Ένωση, με την αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας, την διευκόλυνση της έκδοσης visa, την βελτίωση των αερομεταφορών κ.α.

 

Ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία για την τουριστική αγορά της Κίνας και πως αυτή έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια.

 

Η Κίνα αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά τουρισμού στον κόσμο σε ό,τι αφορά τις δαπάνες, ενώ είναι η δεύτερη μεγαλύτερη από άποψη εξερχόμενου τουρισμού.

 

Οι Κινέζοι ταξιδιώτες πραγματοποίησαν 122 εκατομμύρια ταξίδια προς το εξωτερικό μέσα στο 2016, το ένα πέμπτο του συνόλου του παγκόσμιου τουρισμού.

 

Στο μέλλον, τα μεγαλύτερα εισοδήματα και η μειωμένη γραφειοκρατία θα καθιστούν ιδιαίτερα εύκολο για τη μεσαία τάξη του πληθυσμού της Κίνας να ταξιδεύει.

 

Από το 2012 η Κίνα κατέχει ηγετική θέση στην αγορά ως το πιο πολυδάπανο κράτος στο διεθνή τουρισμό.

 

Το 2016, οι Κινέζοι τουρίστες ξόδεψαν 261 δισεκατομμύρια δολάρια, ποσό που ισοδυναμεί με αύξηση κατά 12% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.

 

Αυτή η πορεία ανάπτυξης κατεγράφη από την Κίνα, το πιο πολυδάπανο κράτος στο διεθνή τουρισμό παγκοσμίως, αφήνοντας αρκετά πίσω τις Ηνωμένες Πολιτείες (123 δισ. δολάρια) και τη Γερμανία (79 δισ. δολάρια).

 

ΟΙ δαπάνες από Κινέζους ταξιδιώτες καλύπτουν περίπου το 23% των τουριστικών εισπράξεων σε διεθνείς προορισμούς, κάτι που ωφελεί σε μεγάλο βαθμό τους προορισμούς.

 

Το ενδιαφέρον για ταξίδια στην Ευρώπη από Κινέζους ταξιδιώτες είναι υψηλό, με 12.8 εκατομμύρια ταξίδια να έχουν πραγματοποιηθεί μέσα στο 2016 και μία εκτίμηση των 20.8 εκατομμυρίων ετησίως που υπολογίζεται να πραγματοποιηθούν μέσα στα επόμενα 5 χρόνια.

 

Για να σχηματίσουμε μία ιδέα του ενδιαφέροντος που υπάρχει για την Ευρώπη, το περασμένο έτος κατεγράφησαν 3.1 εκατομμύρια ταξίδια από τη Βόρεια Αμερική.

 

Το αγαπημένο μέρος στην Ευρώπη είναι η Γαλλία αν και, θεωρώντας την ασφάλεια ως μία από τις βασικό ανασταλτικό παράγοντα για τον Κινέζο ταξιδιώτη, οι Κινέζοι προτιμούν πλέον προορισμούς όπως η Ιταλία.

Η διαφορετική κουλτούρα των Κινέζων τουριστών

 

Οι Κινέζοι τουρίστες έχουν κατά κόρον διαφορετικές συνήθειες και κουλτούρα που επηρεάζουν σημαντικά την επιλογή προορισμού. Το πρώτο εμπόδιο είναι η γλώσσα. Υπάρχουν επίσης και περιορισμοί που έχουν να κάνουν με τις ηλεκτρονικές πληρωμές και το φόβο για την ασφάλεια που καθοδηγούν τις επιλογές των Κινέζων για τουριστικούς προορισμούς.

 

Το προωθητικό πλάνο του Έτους Τουρισμού ΕΕ-Κίνας 2018 σκοπεύει να καταστήσει την Ευρώπη ως τον καλύτερο προορισμό για τους Κινέζους τουρίστες. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος είναι απαραίτητο να υπάρξει επαρκής εκπαίδευση στις εταιρείες σε ολόκληρη την Ευρώπη προκειμένου να προσφέρουν καλύτερη φιλοξενία στους Κινέζους επισκέπτες και να κατανοούν πλήρως τις ανάγκες τους.

 

Ο καθηγητής Dai Bin, Πρόεδρος της Ακαδημίας Τουρισμού της Κίνας, δήλωσε: «Το Έτος Τουρισμού αποτελεί καινοτόμο μέτρο για την Κίνα που προωθεί το διεθνή τουρισμό, τη βιομηχανική συνεργασία και τη διπλωματία σε θέματα τουρισμού. Από το 2013 η Κίνα έχει πραγματοποιήσει αντίστοιχες εκδηλώσεις με τη Ρωσία, τις Ηνωμένες Πολιτείες, τη Νότια Κορέα, την Ινδία, την Αυστραλία, την Ελβετία, τη Δανία, την ASEAN και άλλες χώρες, και έχει προωθήσει σημαντικά τη διμερή και πολυμερή ανάπτυξη τουρισμού. Το 2018, το Έτος Τουρισμού ΕΕ-Κίνας θα προωθήσει την ανταλλαγή πληθυσμών, απλών ανθρώπων, την οικονομική ανάπτυξη και την αμοιβαία εμπιστοσύνη της στρατηγικής.

 

Η Welcome Chinese αποτελεί βασική πιστοποίηση που ξεκίνησε από την Κινεζική Ακαδημία Τουρισμού. Μέσα από το σχεδιασμό και την ειδική εκπαίδευση για την υποδοχή Κινέζων ταξιδιωτών, το έργο δεσμεύεται να κάνει τον κόσμο να γνωρίσει καλύτερα τους Κινέζους τουρίστες και να τους προσφέρει στοχευμένες υπηρεσίες υψηλής ποιότητας. Ταυτόχρονα, θα ιδρύσουμε περισσότερα Κινέζικα ταξιδιωτικά γραφεία για να γίνουν πιο κατανοητοί οι τουριστικοί προορισμοί και να επιτευχθεί αποτελεσματική συνεργασία μέσω της προώθησης στα μέσα ενημέρωσης, μέσω συναντήσεων, roadshows, θεματικών εκθέσεων και άλλων μορφών».

 

Είναι κάτι παραπάνω από εμφανές ότι ο συγκεκριμένος τομέας της τουριστικής αγοράς κρύβει επιχειρηματικές ευκαιρίες μια και θα πρέπει η χώρα μας να γίνει ακόμα πιο φιλική και προσιτή στους Κινέζους τουρίστες, ευκαιρίες που εκμεταλλεύoνται ήδη με τον καλύτερο τρόπο Startups όπως η Toorbee, η Book Your Wedding Dayκαι η Welcome Pickups

 

Αν και μέσα στις περιφέρειες της Ε.Ε. που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα δεν υπάρχει κάποια ελληνική ωστόσο μέσα στα αρχαιολογικά μνημεία που θα προωθηθούν είναι η Αρχαία Ολυμπία και ο Ναός του Ασκληπιού στην Επίδαυρο.

 

Πηγή: startupper.gr