Agile management και πως έχει επηρεάσει την ηγεσία και την κουλτούρα οργανισμού
14|05|18
Ζούμε σε μια εποχή με έντονο το στοιχείο της αλλαγής. Αλλαγή στην αγορά, όπως την ξέρουμε μέχρι σήμερα, αλλαγές από τις συνεχείς κατακτήσεις στην τεχνολογία, αλλαγές στον τρόπο εργασίας.
Άραγε το στέλεχος ή ο ηγέτης πως τις βιώνει;
Η λύση δεν είναι να θωρακιστούμε, ώστε να μη συμβαίνουν αλλαγές, η ερώτηση είναι πως αντιδρούμε εμείς σε αυτές; Με άλλα λόγια ποια στάση κρατάμε; Ποιες διαδικασίες και ποια μεθοδολογία έχουμε αναπτύξει απέναντι σε αυτές;
Tip: Κάθε στέλεχος της ιεραρχίας, ακόμη και αν είναι στη βάση, μπορεί να είναι φορέας αλλαγής. Αν είμαστε νεοεισερχόμενοι γνωρίζουμε, τι εξαιρετικά νέα γνώση έχει ανακαλυφθεί στα πανεπιστήμια και ποιες είναι οι νέες τάσεις και ποιος είναι ο τρόπος χειρισμού των social media. Αν βρισκόμαστε σε εξειδικευμένες θέσεις μπορεί να είμαστε κόμβοι που μεταφράζουμε μηνύματα και μεταφέρουμε γνώσεις. Αν είμαστε σε ανώτερα και ανώτατα κλιμάκια επηρεάζουμε και είμαστε υπεύθυνοι για την καλλιέργεια και εδραίωση καλών πρακτικών, που θα προάγουν τον οργανισμό στην εποχή του agile management.
Ας κάνουμε μια προσπάθεια να προσεγγίσουμε το θέμα και σε συστημικό επίπεδο. Είναι πια γεγονός, ότι το agile leadership μπαίνει στη ζωή μας όλο και πιο πολύ. Η στρατηγική των εταιριών βρίσκεται συνεχώς στο επίκεντρο. Ήταν σωστή κίνηση; Έπρεπε, να πάμε στο ένα κανάλι αγοράς έναντι ενός άλλου; Ο χρόνος και η μεταβαλλόμενη αγορά δε βοηθά στο να βγάλουμε ασφαλή συμπεράσματα. Πολλές φορές, χρειάζεται κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ή ακόμη και ενός προϊόντος να αφουγκραστούμε την αγορά και να αλλάξουμε πλάνα. Σκεφτείτε, να είμαστε στην εποχή των cd players και μια εταιρία να έχει ξοδέψει χιλιάδες κεφάλαια στο να βγάλει το πιο υπερσύγχρονο μοντέλο και μόλις το λανσάρει να έρθει αντιμέτωπη με την τεράστια στροφή που γίνεται ως προς το mp3. Πόσα κεφάλαια, χρόνος, ανθρωποώρες και στρατηγικές χαμένες;
Tip: Οι project managers και οι CIO (διευθυντές τεχνολογικού τμήματος) και γενικότερα τα στελέχη, που δουλεύουν στην έρευνα και ανάπτυξη στη αγορά της τεχνολογίας, θα μας μιλήσουν, πως πριν βγει μια ολοκληρωμένη λύση στην αγορά τη χτίζουμε ανά τμήματα και την τροποποιούμε ανάλογα με την αγορά και τις αλλαγές που προκύπτουν. (agile management methodology). Απώτερος σκοπός είναι να προλαβαίνουμε τις συνεχείς αλλαγές, να τις ενσωματώνουμε και να είμαστε ανταγωνιστικοί.
Οι καλές πρακτικές επηρεάζουν όλη την αγορά. Μάλιστα, ακόμη και σε πιο παραδοσιακές αγορές όπως του retail, γνωστή πολυεθνική ρούχου υιοθετώντας ανάλογες πρακτικές, απέσυραν, επανασχεδίασαν, παρήγαν και τροφοδότησαν τα καταστήματα μέσα σε 11 μέρες, ενώ παλιότερα θα έχαναν όλη τη σαιζόν.
Tip : Εκτός από την agile management methodology χρειάζεται και η αντίστοιχη κουλτούρα στον οργανισμό. Με άλλα λόγια, πως ο οργανισμός και κατά προέκταση οι εργαζόμενοι μέσα σε αυτό μαθαίνουν και αντιδρούν και στηρίζουν τέτοιες ενέργειες. Πόσο εύκολο είναι να γίνει αυτό σε καλά εδραιωμένους οργανισμούς;
Εκεί χρειάζεται στοχευμένη εκπαίδευση και ανάπτυξη δεξιοτήτων μέσω coaching, ώστε να μπορέσει ο τρόπος εργασίας να στηρίξει τα νέα μοντέλα. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που το Coaching έχει αρχίσει να παίρνει σταθερά μερίδιο και θεωρείται απαραίτητος συνεργάτης στην κερδοφορία και ανάπτυξη ενός οργανισμού. (έρευνες ICF 2017 σε επιχειρήσεις)
Πηγή: www.epixeiro.gr