Τα νέα Instagram features του 2018 που πρέπει να δοκιμάσεις

1|06|18

Η δυναμική ανάπτυξη της πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης Instagram, αντικατοπτρίζεται τόσο στον ολοένα και αυξανόμενο αριθμό των καθημερινά ενεργών χρηστών του, ο οπόιος σύμφωνα με δεδομένα της Statista τον Οκτώβριο του 2017 ανερχόταν σε 500 εκατομμύρια, όσο και από τις νέες λειτουργίες που προσφέρει δυναμικά. Τους πρώτους μήνες του 2018 ήδη έχουν λανσαριστεί πολλές νέες δυνατότητες, οι περισσότερες από τις οποίες αφορούν τα Instagram Stories (γεγονός που πολύ πιθανόν οφείλεται στους 300εκ χρήστες των “ιστοριών” καθημερινά) ενώ έντονη είναι η φημολογία για τις επρχόμενες. Στο παρόν άρθρο παρουσιάζονται κάποιες βασικές νέες λειτουργίες που πραγματικά μπορούν να δώσουν νέα ώθηση στον προσωπικό ή επαγγελματικό σας λογαριασμό.

 

Εισαγωγή hashtag και account links στο bio.

 

Το bio στο προφίλ αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά σημεία του λογαριασμού μας ιδίως αν τον χρησιμοποιούμε για να προωθήσουμε τη δουλειά μας ή την επιχείρησή μας. Με τη νέα αυτή δυνατότητα προσθέτοντας έναν όρο με “@” ή το “#” δημιουργείται ένας υπερσύνδεσμος που οδηγεί στο αντίστοιχο προφίλ ή ομάδα δημοσιεύσεων. Η νέα αυτή λειτουργία μπορεί πολύ εύκολα αυξήσει την αναγνωρισιμότητα του αναφερόμενου λογαριασμού ή hashtag οδηγώντας περισσότερους χρήστες σε αυτό, αλλά και να δώσει πληροφορίες για τα ενδιαφέροντά σας. Την επόμενη φορά που θα παραθέσετε κάποιο προφίλ στο bio θα σταλεί ειδοποίηση στον αναφερόμενο χρήστη προκειμένου να αποφασίσει για την ενεργοποίηση ή μη του link, παραμένοντας ωστόσο ως απλό κείμενο.

 

Δυνατότητα να ακολουθήσετε hashtags.

 

Μια νέα εξαιρετική λειτουργία που πραγματικά έχω λατρέψει είναι η ικανότητα ακολούθησης hashtags. Με τη δυνατότητα αυτή μπορείτε να παρακολουθείτε στοχευμένα περιεχόμενο που αναφέρεται σε συγκεκριμένες παραμέτρους και ενδιαφέροντα (π.χ. #socialmediamarketing) χωρίς να χρειάζεται να ακολουθείτε του χρήστες που το κοινοποιούν. Κατά τη διαδικασία λοιπόν σχεδιασμού της στρατηγικής σας όσον αφορά τη χρήση των hashtags λάβετε υπόψη σας τη λειτουργία αυτή στοχεύοντας το κοινό στο οποίο θέλετε να προβληθεί το περιεχόμενο σας καθώς και τη πιθανότητα να έρθετε σε επαφή με ανθρώπους που δυνητικά ενδιαφέρονται για τις δημοσιεύσεις και τη δουλειά σας.

 

Instagram Highlights

 

Μια λειτουργία που δόθηκε το Δεκέμβριο του 2017 στους χρήστες ωστόσο η ευρεία διάδοσή της πραγματοποιηθηκε εντος του 2018. Η διάρκεια των ιστοριών από τη στιγμή της δημοσιοποίησης τους είναι 24 ώρες. Το Instagram με τη νέα αυτή δυνατότητα επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν συλλογές φωτογραφιών (μέσω της λειτουργίας αρχειοθέτησης) που έχουν προηγουμένως ανεβάσει ως ιστορία, οι οποίες εμφανίζονται ομαδοποιημένες κάτω απο το bio και σε μόνιμη βάση. Μπορείτε να επεξεργαστείτε το όνομα του “Highlight” ένω συνίσταται να δημιουργήσετε δικές γραφικές απεικονίσεις για το εξώφυλλο του άλμπουμ (μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το canva ή οποιαδηποτε άλλη εφαρμογή γραφιστικής επεξεργασίας).

 

Νέες γραμματοσειρές και λειτουργία “Κείμενο”.

 

Για εσάς που θεωρείτε πως μπορείτε να πείτε περισσότερα με ένα κείμενο ή ότι σαν τακτική σε μια συγκεκριμένη περίπτωση θα είναι πιο αποτελεσματική το Instagram εισήγαγε την επιλογή “Κείμενο” στις “ιστορίες”. Με πληθώρα φόντων και τις 5 καινούργιες γραμματοσειρές (μοντέρνο, έντονο, γραφομηχανή, νέον, κλασσικό) μπορείτε να δημιουργήσετε εξαιρετικό περιεχόμενο κειμένου. Οι νέες δυνατότητες προσαρμογής γραμματοσειράς είναι διαθέσιμες και στις κλασσικές λειτουργίες των “ιστοριών”, εικόνας και βίντεο, συμβάλλοντας στη εναρμόνιση του κειμένου με τη θεματική της φωτογραφίας – βίντεο σας, επιτρέποντας κατ’ επέκταση τη παραγωγή πιο δημιουργικού και ελκυστικού περιεχομένου.

 

Δυνατότητα “resize” στα Instagram Stories

 

Πόσες φορές σας έχει τύχει να πραγματοποιήσετε μια λήψη με τη προκαθορισμένη εφαρμογή φωτογραφίας του κινητού σας (συνήθως landscape) και να μη μπορείτε να τη κοινοποιήσετε ως ιστορία (λόγω οριζόντιας διάταξης) ή να χρειάστηκε να κατεβάσετε κάποια εφαρμογή τρίτου κατασκευαστή για να ολοκληρώσετε την ενέργεια αυτή; Με τη καινούργια αναβάθμιση της εφαρμογής δίνεται στους χρήστες η λειτουργία resize μέσω της οποίας ακουμπώντας με τα δύο δάχτυλα τις άκρες της οθόνης και κατευθύνοντάς τα ταυτόχρονα προς το κέντρο βλέπετε την (οριζόντιας διάταξης) φωτογραφία σας να αλλάζει μέγεθος. Η λειτουργία είναι διαθέσιμη και για βίντεο.

 

Αυτοκόλλητα τοποθεσίας και hashtag στα Instagram Stories.

 

Αν και αποτελεί παλιά δυνατότητα επέλεξα την εντάξω για λόγους συνδυαστικούς με τα προαναφερθέντα. Τα αυτοκόλλητα τοποθεσίας και hashtags δίνουν τη δυνατότητα κάθε φορά που ανεβάζετε μια ιστορία στο λογαριασμό σας να πρόσθετε με δημιουργικό τρόπο τη τοποθεσία σας και ένα hashtag που συνήθως είναι συνυφασμένο με τη φωτογραφία, βίντεο, κείμενο, ή τη θεματική τους. Ωστόσο εκτός από τα ελκυστικά από άποψη εμφάνισης αποτελέσματα τα αυτοκόλλητα αυτά μπορούν να προσφέρουν μεγαλύτερο όφελος αν χρησιμοποιηθούν στοχευμένα. Χρησιμοποιώντας λοιπόν την τοποθεσία σας στις ιστορίες σας μπορείτε να προσελκύσετε στοχευμένο κοινό από μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή καθώς αυτόματα εντάσσεται το story στα αποτελέσματα αναζήτησης τοποθεσίας. Ιδίως αν πρόκειται για μια τοπική επιχείρηση μπορείτε εύκολα να προσελκύσετε δυνητικούς πελάτες που βρίσκονται στη τοπική – κοντινή σας εμβέλεια. Αντίστοιχα χρησιμοποιώντας το αυτοκόλλητο hashtag εντάσσεται αυτόματα η ιστορία σας στα αποτελέσματα αναζήτησης του. Όσο πιο αποτελεσματική είναι η χρήση τους τόσο πιο πιθανό είναι να έρθετε σε επαφή με δυνητικούς χρήστες που ενδιαφέρονται για το περιεχόμενό σας αλλά και με δυνητικούς πελάτες που ενδιαφέρονται για τα προϊόντα σας.

 

“Μπάρα” διαβαθμισμένης προτίμησης στα Instagram Polls

 

Όσο έγραφα το παρόν άρθρο εισήχθη με τη καινούργια αναβάθμιση ένα καινούργιο αυτοκόλλητο που δίνει μια επιπλέον δυνατότητα στη δημιουργία ψηφοφορίας στα Instagram Stories. Κατά τη νέα αυτή λειτουργία εισάγεται μια ερώτηση στο παραλληλόγραμμο πλαίσιο που δίνεται, ενώ επιλέγετε το emoji με το οποίο θέλετε το κοινό να  εκφράσει “διαβαθμισμένα” τη συμφωνία του με αυτό (θυμίζει αρκετά τις κλίμακες τύπου Λίκερτ σε μορφή κυλιόμενης μπάρας). Επιπλέον εμφανίζει τη πιο συνηθισμένη απάντηση η οποία βασίζεται όπως φαίνεται στο Μέσο όρο και όχι στη συχνότητα. Αυτό που σίγουρα πρέπει να κρατήσουμε είναι ότι αποτελεί ένα νέο και διασκεδαστικό τρόπο για να δείξει κάποιος τη προτίμηση του.

 

Πολλές νέες λειτουργίες προστέθηκαν και προστίθενται δίνοντάς μας νέες επιλογές  και δυνατότητες. Αναμένουμε να δούμε τις επόμενες κινήσεις ανάπτυξης του μέσου κοινωνικής δικτύωσης στο επερχόμενο εξάμηνο.

 

Από τον Νικόλαο Παπαχρήστο

 

Πηγή: www.epixeiro.gr